.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شتاب‌زدگی؛ آفت اجرای نظام ۳-۳-۳-۳

شمال نيوز: سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با انتقاد از اجرای شتاب‌زده نظام آموزشی ۳-۳-۳-۳ در مدارس، گفت: نظام آموزشی ۳-۳-۳-۳ به عنوان رکن اصلی سند تحول بنیادین آموزش و پروش نباید دستخوش بی‌تدبیری و رفتار عجولانه مسئولان آموزشی کشور شود.

عبدالوحید فیاضی در گفت‌ وگو با خانه ملت، با انتقاد از اجرای شتاب‌زده نظام آموزشی 3-3-3-3 در مدارس، توضیح داد: تغییرات شتاب‌زده و غیرکارشناسانه در سیستم آموزشی کشور همواره موجبات نگرانی دانش‌‌آموزان، والدین و معلمان را فراهم کرده، به طوریکه امروز هم با اجرای شتاب‌زده نظام آموزشی 3-3-3-3 به طور قطع مانع از به ثمر نشستن و اجرایی شدن نقاط قوت این طرح خواهیم شد.

نماینده مردم نور و محمود آباد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: متاسفانه در سال‌های پس از انقلاب، آموزش و پرورش فاقد یک سند جامع و اساسی برای فعالیت بود و هر دولتی که روی کار می‌آمد بنا بر سلیقه خود یک نظام آموزشی را مستقر می‌کرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه  این معضل در دو سال اخیر با تدوین سند تحول  بنیادین آموزش و پرورش رفع شد، ادامه داد: سند تحول بنیادین، سندی جامع، فرادستی و بسیار کارشناسی شده است و از این به بعد همه دولت‌ها باید با لحاظ کردن آن اهداف آموزش و پرورش را هدایت کنند.

وی با یادآوری اینکه شتاب‌زدگی بزرگترین آفت نظام آموزشی ۳-۳-۳-۳ است، افزود: برخورد عجولانه و تلاش بیهوده برای اجرای سریع این نظام آموزشی باعث شده تا در ماه‌های اخیر نگاهی منفی نسبت به آن در افکار عمومی به وجود بیاید.

فیاضی تصریح کرد: بسترسازی نکردن، فقدان برنامه ریزی دقیق، فقدان فضای آموزشی مناسب و امکانات لازم و نبود نرم افزارهای مورد نیاز برای اجرای این نظام آموزشی، اجرای آنرا با مشکلاتی مواجه خواهد کرد.

نماینده مردم نور و محمود آباد در مجلس نهم، تصریح کرد: این نظام به حدی اهمیت دارد که مقام معظم رهبری نیز نسبت به  پرهیز از اجرای شتاب زده آن تاکید کردند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، افزود: دولت آینده نیز باید در امر آموزش وپرورش اجرای این سند فرادستی را سرلوحه کار خود کند و به تدریج و با کار کارشناسانه به اجرای آن مبادرت ورزد./ف


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.107 seconds.